Готовність дітей до школи

Готовність дітей до школи: які проблеми та як їх вирішувати

У затишному куточку молодого міста Бучі, розташований Бучанський дошкільний навчальний заклад №4 “Пролісок”, який вже багато років милує око своєю ошатністю та чистотою. Кожен садочок має своє обличчя, свої знахідки, своєрідне педагогічне творче життя. Так і цей заклад відкриває свої двері для малюків як і з загальним розвитком, так і для дітей з особливими потребами. Саме тут створені та працюють логопедичні та, поки що єдині в м. Буча, тифлогрупи. Педагогічний колектив прикладає всі зусилля, щоб виховати дітей всебічно розвиненими особистостями, готовими з впевненістю переступити шкільний поріг та подолати труднощі сучасного життя.

На базі Бучанського дошкільного закладу №4 “Пролісок”, 16 травня 2007року міським відділом освіти був проведений перший семінар – практикум для вихователів дитячих садків, учителів початкових класів, практичних психологів, на якому розглядалася та обговорювалася така актуальна тема, як “ Готовність дитини шестирічного віку до навчання в школі: проблеми та шляхи їх подолання ”. На ньому були присутні: завідувач міським кабінетом відділу освіти Бучанської міської ради ? О.А. Лук’яненко, методист практичної психології, соціальної роботи та спеціальної педагогіки відділу освіти – Н.Д.Лисенко, інспектор відділу освіти – І.Є. Сільченко.

Якими ж ми хочемо бачити наших малят у майбутньому, які задачі поставить перед ними життя і чи зможуть вони відповідати тим вимогам, які постануть перед ними. Про це повинні подумати вже сьогодні батьки та педагоги. Перші труднощі, які виникають – це підготовка та адаптація шестирічок до навчання в школі. Тому виникла нагальна потреба розглянути та розв’язати проблему наступності, перспективності та спадкоємності між дошкільною та початковою ланкою освіти.
З метою пошуків шляхів вирішення цього питання, було заплановано систему загальноміських психолого – педагогічних семінарів, методоб?єднань, спільних педагогічних рад вихователів ДНЗ та вчителів початкової школи, взаємовідвідування занять та уроків у навчальних закладах.

Що ж саме виділяють фахівці щодо готовності дитини до навчання в школі? Виявляється, що вся історія попереднього розвитку дитини пов’язана не лише з формуванням мотиваційно – потребової сфери. Важливим є рівень розвитку багатьох інших психічних і психофізіологічних структур, які в своїй сукупності та поєднанні з мотивацією, утворюють те, що в психології отримало назву готовності дитини до шкільного навчання. Відмічено, що більшість дітей, навіть будучи готовими інтелектуально до навчання, мають недостатньо сформовану емоційно – вольову, мотиваційну сфери, недорозвинену дрібну моторику руки, часто відмічається недостатній загальний розвиток дитини, який залежить не тільки від суми знань, отриманих дошкільником у дитячому садку, а й від тієї інформації, яку надають батьки своїм дітям при спілкуванні з нею вдома. Саме загальна обізнаність є основою розвитку та процесу мислення, подальшого формування особистості дитини, здатності її до шкільного навчання. Для того, щоб скоректувати виявлені пробіли необхідна систематична співпраця вихователів, учителів, психологів а також батьків (тому, що саме батьки є значимими людьми, до яких дитина дослухається найбільше). Якщо дошкільник не отримує достатньо знань, любові, уваги з боку батьків, то його формування, певним чином, затримується.

Вступ до школи становить етапний момент у житті дитини. Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним і , водночас, дуже непростим. Адже саме в початковій школі дитина вперше стане суб’єктом соціально – нормованої діяльності, коли виконувати слід не лише те, чого хочеться, а й те, що треба й саме так, як того вимагають дорослі – вчителі. То ж давайте, шановні батьки, педагоги , допоможемо нашим дітям стати максимально підготовленими, фізично здоровими, щоб безболісно пережити цей важливий етап їхнього життя.

С.Карпенко,
психолог ДНЗ №4 “Пролісок”
газета: №20 "Бучанські новини" від 25 травня 2007р.
освіта
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.