Буча новини міста, Буча сайт » відділ освіти » Бучанська спеціалізована ЗОШ-інтернат І-ІІІ ст

Бучанська спеціалізована ЗОШ-інтернат І-ІІІ ст

Бучанська спеціалізована ЗОШ-інтернат І-ІІІ ст.:
«Дітей не буває „простих”, всі вони по своєму цікаві та особливі…»


У порівнянні з іншими навчальними закладами міста, Бучанська спеціалізована ЗОШ-інтернат І-ІІІ ст. має свою специфіку. В ній на повному державному утриманні живуть діти-сироти, діти, позбавленні батьківської опіки та піклування. Разом з цим, з 2002 року діє школа, в якій навчаються учні зі звичайних бучанських родин. Безперечною перевагою закладу є поглиблене вивчення іноземних мов, широке застосування новітніх інформаційних технології, сильний педагогічний склад працівників, гарна матеріально-технічна база. Тому вступити дитині до школи, не так вже й легко й на передодні нового навчального року потенційні учні проходять відповідне тестування.
Про переваги, які має ЗОШ-інтернат над іншими закладами освіти, особливості в роботі та навчанні, творчий розвиток дітей розповідає директор Михайло Наконечний.

Михайле Петровичу, скільки у вас навчається діток, які живуть без родин, і звичайних учнів? Чи вистачає педагогів, які працюють з ними?
Сьогодні у закладі навчається 92 вихованці, які перебувають на повному державному утриманні та 446 учнів, які навчаються у спеціалізованих класах. Серед них 365 – це діти з сімей міста Буча.
Наш заклад повністю укомплектований кадрами: маємо 62 педагоги та 80 осіб обслуговуючого персоналу. Серед них – Заслужений вчитель України, 4 вчителі-методисти, 4 старших вчителі, 30 педагогів мають вищу категорію, 14 – першу категорія, 9 – другу, 9 осіб – спеціалісти.

З якими результатами діти закінчили 2008 навчальний рік?
Із досить непоганими. У першому півріччі 2008-2009 н. р. 67 учнів показали високий рівень знань, 219 дітей - високий та достатній рівень знань. Ми провели своєрідний підсумок – свято-вітання на якому відзначили кращих дітей у навчанні, спорті, самодіяльності та самоврядуванні.

Зазначу, що спеціалізовані класи нашої школи працюють за Робочим навчальним планом, розробленим на основі Типових навчальних планів для спеціалізованих шкіл і затверджених МОН України.
Загальноосвітні класи – за Типовими планами для шкіл з українською мовою навчання, а профільні – за Типовими планами для профільного навчання (технологічний напрямок). Тож, як бачите, у кожної нашої дитини є можливість, щоб реалізувати свої здібності.

Які методи навчання використовують вчителі у своїй роботі та яким чином вони позначаються на рівні освіти учнів?
Наші педагоги в повній мірі використовують у роботі сучасні інформаційно-комунікативні технології: мультимедійні технології, метод проектів, інтерактивні методи навчання тощо. Насправді, якщо уважно ознайомитися з педагогічними надбаннями попередніх років, то сьогодні ми лише оновлюємо їх кращі форми і методи. Наприклад, індивідуальне навчання спочатку стало диференційованим, а тепер є особистісно орієнтованим. Але суть то одна – індивідуальний розвиток дитячої особистості.

У цьому навчальному році педагоги закладу працювали в рамках освітнього проекту „Використання інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі”. Нами було проведено фестиваль відкритих уроків з використанням елементів інтерактивного навчання та спільно з дітьми підготовлено навчальні проекти з біології у 7-8 класах (вчитель В.І. Московчук), з німецької мови в 10 класах (вчитель Н.Г. Ушакова), з англійської мови в 11 класах (вчитель В.Г. Настояща), в початковій школі (вчитель С.Б. Тенетко). Діти стали безпосередніми учасниками навчального процесу, що суттєво підвищило в них мотивацію до навчання, активізувались розумова і пізнавальна діяльність. Попри все це, дійти до абсолютно кожної дитини вкрай складно. Тому тісна співпраця педагогів із нашою соціально-психологічною службою дає можливість забезпечити більш індивідуальне виховання та навчання.

Чи задовольняє Вас і ваших учнів матеріально-технічна база школи?
Завжди потрібно рости і прагнути до кращого. Як тільки щось повністю задовольняє, то розвиток припиняється. Ми не скаржимося на матеріально-технічну базу, проте є свої нюанси.
Навчально-методичне забезпечення, зокрема наявність підручників, невід'ємна складова належного рівня викладання предметів. Та є проблеми з підручниками для початкової школи, які зараз не перевидаються. Ми вдячні бучанським навчальним закладам, які „позичають” нам необхідні книжки.

У школі існує благодійний фонд, який формується з добровільних надходжень від благодійних осіб, організацій та батьків. Маємо й державне фінансування. Кошти фонду використовуються на розвиток матеріально-технічної та науково-методичної бази.
Скажу, що за останні роки матеріально-технічна база значно покращилася і повністю задовольняє організацію навчально-виховного процесу.

Наскільки відомо, у школі-інтернаті є досить потужна інформаційна база, зокрема комп’ютеризація класів…
Так, у нас обладнано два комп’ютерні класи. У навчально-виховному процесі використовується дві мультимедійні установки. Крім того, найсучаснішою комп’ютерною технікою обладнаний клас Академії мережевих інформаційних систем CISCO, яка функціонує в школі. Також комп’ютерами обладнані кабінети іноземної мови, бібліотека та психологічний кабінет.

За чий кошт здійснюється харчування дітей у школі?
Вихованці закладу харчуються за рахунок державного бюджету. Учні, які мають статус потерпілих від Чорнобильської катастрофи, харчуються по Чорнобильській програмі. Є проблема з харчування учнів початкової школи, які не мають статуту постраждалих від Чорнобильської катастрофи і проживають у Бучі. Витрати на їх харчування мають покриватись з місцевого бюджету. Але поки що це питання не вирішено.

Яким чином організоване дозвілля учнів?
У школі діє культурно-мистецький центр „Веселка”, який об’єднує гуртки: хореографічний „Дивоцвіт”, вокальний ансамбль „Чомучки”, бально-спортивного танцю, вокального співу, декоративно-ужиткового мистецтва, образотворчого мистецтва, церковні піснеспіви. Всі гуртки безкоштовні. Гуртковою роботою охоплено близько 70% учнів школи.
Також відзначаємо традиційні свята: День школи (проходить в останню п’ятницю жовтня), Осінній бал, День Святого Миколая, Новорічні свята, День закоханих, Свято весни і жінки, Свято матері.

Мабуть, кожен навчальний заклад особливо пишається тими своїми вихованцями, які брали участь у різних олімпіадах, конкурсах та стали їх переможцями чи призерами. А у вас є такі діти?
Звичайно. У цьому навчальному році двоє учнів нашої школи стали учасниками Всеукраїнських конкурсів: Анна Льовіна, учениця 11 класу (вчитель Ю.В. Гурбич), готується до ІІІ туру Всеукраїнського захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції літературознавство; Братащук Володимир, учень 9 класу (вчитель І.В. Клименко) – захищає честь області в ІV турі Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики.

Друге місце в обласному турі захисту науково-дослідницьких робіт з німецької мови зайняла Єлизавета Іващенко (вчитель Н.Г. Ушакова). Та це далеко не всі наші талановиті діти.

У школі виховуються й діти без батьків. Зрозуміло, що це накладає свій відбиток на їхній поведінці. Наскільки, на Ваш погляд, такі діти є «складнішими» за своїх «звичайних» однолітків?
Дітей не буває „простих”. Відповідно всі вони по своєму „складні”, а вірніше – цікаві, незвичайні, особливі. У нашій школі навчається дві категорії дітей. Цим вона не схожа на інші заклади. Вже шостий рік спільного навчання вихованців інтернатного закладу і дітей з родин показує, що дитячі проблеми спільні для обох категорій. Крім того, ми спостерігаємо, що в родинному вихованні також є багато проблем і це одне з питань над вирішенням якого працює заклад.

Які переваги має ваша школа над іншими навчальними закладами міста?
Особливістю нашої школи є і те, що ми маємо цілий комплекс навчально-оздоровчих та психолого-розвиваючих послуг: навчальні класи і кабінети, два спортивних зали, тренажерний зал, медичне відділення із стоматологічним, фізіотерапевтичним, ЛФК кабінетами, кабінет ароматерапії, психологічний кабінет, ігровий центр „Бамбука”, їдальню на 160 місць.

На Вашу думку, що означає бути директором школи? До чого зобов’язує ця посада?
Директор школи – це не посада, а стан душі. Це – батько великої дитячої родини і мудрий порадник для батьківської громадськості. Це – людина, яка, досконало володіючи всіма премудростями педагогічної науки, повинна вдало, влучно і доцільно застосовувати їх в кожній конкретній ситуації. Директор – це господарник, який знає і вміє створити комфорт і добробут для учнів і працівників школи. Директор - це керманич трудового колективу. Директор – це прагматик, який зобов’язаний бачити наперед шляхи вдосконалення і розвитку свого навчального закладу задля головної мети – навчання та виховання майбутнього своєї держави.

Зараз кожен учень зобов’язаний проходити зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО). Назвіть його переваги й недоліки з позиції педагога, батька. Як Ви вважаєте, яким має бути ЗНО?
Зовнішнє тестування – це суттєвий крок вперед щодо виховання відповідальності у старшокласників перед початком самостійного життя, відповідальності за якість власних знань. Але вся сучасна структура навчання в загальноосвітніх закладах поки що не відповідає вимогам ЗНО. Зокрема, немає належних напрацювань у питанні тестового контролю знань. З іншого боку проведення ЗНО всередині навчального процесу повністю знівелювало значення державної підсумкової атестації, значення атестата, як державного документа, та й значення особи вчителя. ЗНО повинно проходити після закінчення школи, після здачі підсумкової атестації, тобто в липні місяці. Так це проходить в багатьох країнах світу.

Які, зазвичай, стосунки складаються у школі між вчителем та учнем?
Якість навчання і виховання в значній мірі залежить від психологічного клімату, як в учнівському, так і в педагогічному колективі. Лейтмотивом у вирішенні конфліктів між учнями і педагогами в нашій школі є така позиція: у педагога має завжди вистачити знань, умінь, толерантності, мудрості зрозуміти вчинок дитини. Насправді дитина завжди права, тому що це ДИТИНА. Для повного порозуміння необхідно працювати не лише з дитиною, а й з батьками. Саме це і є шляхом до вирішення проблем.

Школу-інтернат відвідало чимало відомих людей. Яких же знаних гостей приймали у стінах свого навчального закладу?
Дійсно, до закладу часто приїздять цікаві люди. У різний час у нас були: Віктор Ющенко, Віктор Янукович, Дмитро Табачник, Володимир Литвин, Віра Ульянченко, Катерина Ющенко, Микола Рудьковський, Оксана Кужель. Переважно вони були в якості гостей на дитячих святах.

Як Ви вважаєте, хто саме формує в дитини шлях до школи, викликає бажання пізнавати нове?
Сфера дошкільної освіти зараз дуже різноманітна: дитячий садок, гувернантки, батьки і бабусі. Але школа для кожної шестирічної дитини – це щось нове, незвідане. Тому значною мірою саме від першої вчительки залежить, чи стане шкільне життя цікавим, бажаним і необхідним.
Чи слідкуєте за тим, як складається доля ваших колишніх випускників? Чи допомогло їм навчання самореалізуватися у житті?
Кажуть, що школа славиться своїми випускниками. Впродовж багатьох років це був сирітський заклад. У нас не було медалістів, лише окремі ставали студентами. Але ми кожного поставили на першу сходинку в самостійному житті. Тож, постійно цікавимося життям своїх вихованців. Більшість із них реалізували надані можливості. Багато хто приїздить в гості за порадою, щоб розповісти про себе. Ті, кого усиновили італійські та іспанські родини – пишуть листи, розповідають про свої успіхи. Не в усіх доля склалась добре. Але я певний того, що роки, які ці „державні” діти провели в нашому закладі, були для них щасливими. Ми вберегли їх від згубного впливу вулиці, дали знання, адаптували до життя в соціумі. На жаль, за порогом школи не всі знайшли подальшу підтримку. Але це складна соціальна державна проблема. Зараз же на часі постало питання про реформування школи-інтернату в навчально-виховний комплекс…

Сьогодні у нас значно зріс рівень навчальних досягнень. Учні і вихованці закладу стають студентами Вузів. Переважно вибирають заклади, де вивчають іноземні мови. Маємо відгуки від Вузів про високий рівень володіння іноземними мовами, зокрема англійською. Сподіваємося, що серед наших випускників будуть самодостатні громадяни України.

Телефон закладу : +3 (04597) 49-380


----------------------------------
Фотографії закладу в фотогалереї


Інформація підготовлена спеціально для www.bucha.com.ua
відділ освіти
 Інші новини по темі:
Загальноосвітні бучанські школи

Загальноосвітні бучанські школи

відділ освіти
Діти з школи-інтернат стали повноцінними громадянами України

Діти з школи-інтернат стали повноцінними громадянами України

Бучанські новини
Відкрився сезон футбольних шкільних турнірів

Відкрився сезон футбольних шкільних турнірів

Бучанські новини
БСЗОШІ : Сучасним дітям - якісні умови навчання

БСЗОШІ : Сучасним дітям - якісні умови навчання

Буча та регіон
Дошкількі заклади

Дошкількі заклади

ВИКОНКОМ
12 грудня відбулася позачергова сесія Бучанської міської ради

12 грудня відбулася позачергова сесія Бучанської міської ради

Бучанські новини
Коли рятує добро...

Коли рятує добро...

Буча та регіон
Бучанці розповіли, які вони патріоти

Бучанці розповіли, які вони патріоти

Бучанські новини
Я йду у перший клас!

Я йду у перший клас!

Бучанські новини
День народження Бучанської школи-інтернат

День народження Бучанської школи-інтернат

Бучанські новини
Перелік вулиць, які закріплені за закладами загальної середньої освіти Бучанської ОТГ

Перелік вулиць, які закріплені за закладами загальної середньої освіти Бучанської ОТГ

Буча та регіон
До уваги батьків майбутніх першокласників!

До уваги батьків майбутніх першокласників!

Буча та регіон
Бучанська школа-інтернат змінює підпорядкування

Бучанська школа-інтернат змінює підпорядкування

Бучанські новини
Випускники ЗОШ-інтернат попрощалися зі школою

Випускники ЗОШ-інтернат попрощалися зі школою

Буча та регіон
«Золотий» ювілей школи

«Золотий» ювілей школи

відділ освіти
Коментарів: 0
Додати коментар
Інформація
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 370 днів з дня публікування.