Якби таке сталося десь у селі чи маленькому селищі, то, мабуть, цей факт не викликав би особливих емоцій. Але коли відміняють зупинку електропоїзда у місті з більш, ніж 35-тисячним населенням, то таке неподобство спричиняє масове обурення людей.
Ще з 2000 року залізниця йшла на зустріч бучанцям і бучанській владі. Наприклад, коли відбувся урочистий запуск експрес-електропоїзда Київ-Коростень, керівництво Південно-Західної залізниці вирішило призначити йому зупинку на щойно відремонтованому вокзалі нашого міста. Пасажирам, що їхали на далекі відстані, цей електропоїзд подобався. Адже це був поїзд підвищеної комфортності і в його розкладі значилися лише найголовніші зупинки (Київ, Святошин, Буча, Тетерів, Малин, Коростень).
Крім того, рух цього поїзда не перешкоджав руху інших приміських електропоїздів і його експлуатація була достатньо рентабельною для подальшого надання послуг пасажирам. Та вже через декілька років залізниця вирішила відмінити зупинки електропоїзду №836 у Тетеріві і Бучі. Мотивували це технічною неможливістю зупиняти там поїзд.
А на початку 2008 року Південно-Західна залізниця урочисто відправила в перший рейс нову електричку №823/824 Київ-Рівне-Луцьк (із зупинками в маленьких селах і селищах). За «традицією» про Бучу і її територіальну громаду знову забули.
Хоча багато бучанців та жителів сусідніх міст зверталися до адміністрації залізниці з проханням призначити в Бучі зупинку в обох напрямках слідування, однак жодної реакції не прослідувало. Були лише письмові відписки на зразок: «немає технічної можливості».
Також у бучанців відібрали право користуватися зручним поїздом Київ-Львів. До речі, він сьогодні зупиняється у місті в обох напрямках слідування, але без права посадки й висадки пасажирів. Все тому, що віднедавна зупинку в Бучі почали називати «технічною». Людей поставили у таку ситуацію, що повертаючись із західних регіонів держави до Бучі, вони змушені їхати спочатку до Києва, а потім вже звідти добиратися до Бучі. В чому ж логіка?
Смішною і водночас сумною є ситуація і з «бучанськими» ранковими електричками. Вони хоч і курсують більш-менш справно, але можуть запізнюватися на півгодини при відправленні з Бучі на Київ. Відповідно, завчасно дістатися до місця роботи людям також проблематично.
Багато хто досі пам’ятає випадки, коли доводилося близько години мерзнути на платформі станції «Буча» в очікуванні електрички №6674 «Буча-Київ-Ніжин», що запізнювалася на прибуття із Фастова до Бучі (№6671). І майже завжди працівники станції не знали причини запізнення, тому не могли вчасно попередити про це пасажирів.
Бувало запитуєш у касира: «Буде електричка на Київ о 08.05?» Відповідь: «Буде, однак коли саме – не знаємо!»
Крім того, кожного робочого дня на станції «Буча» відстоюється склад електрички №6672 «Ірпінь-Борщагівка» (відправляється з Ірпеня о 07.03). Цікаво, що з 06:30 до 07.01 години з Бучі на Київ електричок немає. Це досить великий інтервал «перерви», бо людям треба їхати на роботу. Було б цілком логічно зробити посадку на цю електричку у Бучі, а вже потім відправляти на Ірпінь та Київ. Та залізниця «вирішила», що краще нехай вона простоює в Бучі з 06.25 до 06.45 години, потім відправляється в Ірпінь (де пасажири роблять посадку) і прямує на Київ. При цьому, в Ірпені електричка не повністю заповнена людьми!
Проте «найприємніший» подарунок від залізниці очікує на бучанців із 15 листопада 2010 року. Справа в тому, що Південно-Західна залізниця вирішила «покращити комфорт для пасажирів» і тому має намір відмінити низку вечірніх і ранкових електричок у години «пік». Замість них курсуватиме електропоїзд підвищеного комфорту, який від Святошина до Тетеріва не робитиме зупинок, а від Тетеріва до Коростеня – зупинятиметься біля кожного стовпа.
Тож, з 15 листопада 2010 року відміняється маршрут прямування:
- електропоїзда №6631 «Київ – Коростень» (відправлення із Святошина о 19:04 годині);
- електропоїзда № 6629 «Борщагівка-тех. – Бородянка» (зі Святошина о 18:45 годині);
- електропоїзда № 6636 «Бородянка – Борщагівка-тех» (по Бучі о 20:58 годині).
А з 16 листопада 2010 року буде відмінено маршрут прямування електропоїзда №6614 «Коростень – Борщагівка-тех.» (по Бучі о 09:01 годині).
Натомість, призначаються електропоїзди: №863 сполученням «Київ – Коростень» (відправлення із Святошина о 20:04 годині, від Святошина до Тетеріва – без зупинки), №864 сполученням «Коростень – Святошин» (прибуття на Святошин о 08:15 годині, від Тетеріва до Святошина – без зупинки).
Варто зауважити, що розклади цих електропоїздів розроблені досить «оригінально». Щоб ввечері доїхати з Бучі до Коростеня чи Малина, або навіть якоїсь маленької зупинки на дільниці Тетерів-Коростень (електричка навіть зупинятиметься на платформі «130 км», де практично немає пасажирів), потрібно завчасно виїхати з Бучі до Тетеріва або Святошина і там здійснити пересадку. Аналогічна ситуація виникне під час поїздки ранковою електричкою з Коростеня.
Проте, незважаючи на безглуздість прийнятих рішень і обурення пасажирів, для яких і функціонує галузь залізничних перевезень, залізниця продовжує «дбати» про комфорт громадян. На жаль, таке «піклування» відчувається щодня. Які справжні мотиви такої поведінки з боку керівництва Південно-Західної залізниці для пасажирів й досі залишається загадкою…
Пропоную небайдужім бучанцям завантажити лист-звернення до адміністрації залізниці - підписати його та надіслати поштою за вказаною адресою:
Україна, 01034, м. Київ, вул. Лисенка, 6
ДТГО «Південно-Західна залізниця»
Начальнику ПЗЗ Кривопішину О.М.
зразок листа: