Саме з будівництва залізничної колії, Києво-Ковельської залізниці, у 1901 році виникла станція «Буча». Від тоді й почалася історія існування і розвитку нашого міста. За понад століття багато чого змінилося. Поступово впроваджувалися нові вимоги щодо функціонування залізниці, реконструйовувалася будівля бучанської станції, модернізовувалася привокзальна площа.
Користуватися послугами місцевої залізниці зручно та набагато швидше й дешевше, порівняно з іншими засобами пересування. У зв’язку зі стрімким розвитком міста, його інфраструктури, зростанням кількості населення, відповідно, постійно зростає потік пасажирів. Щодня залізничному транспорту надають перевагу близько 70 відсотків місцевих жителів, тож і якість функціонування Південно-Західної залізниці повинна відповідати сучасним вимогам.
Проте й нині існує чимало недоліків у наданні послуг залізничного вокзалу міста. Привокзальна територія не впорядкована належним чином. Ще й досі немає стоянок для автобусів, сучасних громадських туалетів. Приміщення будівлі вокзалу замале для обслуговування бучанців. Дуже часто від працівників станції тяжко отримати чітку довідкову інформацію. Тому є необхідність створення комфортних умов як для користувачів залізницею, так і для його працівників.
Залізнична станція «Буча» – обличчя міста, і яким воно буде – жителям та керівництву міста не байдуже! Тому над «слабкими», проблемними місцями постійно працюють служби Бучанської міської ради. Головне ж завдання, реконструкції залізничного вокзалу та планування облаштування території побіля нього задля підвищення комфортності, модернізації, якісних змін у роботі міського вокзалу, лягає на архітекторів міста Бучі.
До речі, проблемами нашого міста, а саме їхнім усуненням, переймаються й поза межами Бучі. Так, Валентина Ткаченко, головний архітектор м. Бучі, співпрацюючи з Андрієм Вишинським, доцентом кафедри Київського Національного університету архітектури й будівництва, запропонувала студентам вищого навчального закладу розробляти реальні проекти на бучанській території з можливою подальшою їхньою реалізацією. Така можливість зацікавила студентів. За відповідальну й непросту роботу над проектом реконструкції залізничного вокзалу м. Бучі по вулиці Жовтневій взялася одна з кращих студенток – Вікторія Рижик.
«Вікторія п’ятий рік навчається на факультеті архітектури, старанна студентка, відмінниця, має архітектурні здібності й навички. Для дипломної роботи бакалавра обрала тему реконструкції залізничного вокзалу міста Бучі. До завдання поставилася відповідально й, спланувавши проект та зробивши гарний макет, справилася з ним на відмінно. Сподіваємося, її проект буде втіленим», – зазначив наставник студентки Андрій Леонардович.
Якою ж буде залізнична станція «Буча»?
За проектом реконструкції залізничного бучанського вокзалу студентки Вікторії Рижик, передбачено перепланування станції «Буча» з інженерним забезпеченням, комплексним благоустроєм та озелененням території. До існуючої будівлі, яка раніше виконувала усі необхідні функції для життєдіяльності роботи станції, заплановано прибудувати новобудову. Стара частина виконуватиме роль адмінприміщення, а в новій розташовуватимуться зони очікування, дозвілля та розваг, білетні каси, зона загального обслуговування та службові приміщення.
«Знаючи, що Буча – місто, яке нині стрімко розвивається і розбудовується, основною метою реконструкції було розробити за сучасними вимогами проект нового повноцінного вокзалу, який би міг обслуговувати значну кількість пасажирів і відповідати новим стандартам, – розповіла Вікторія. – Але й не хочеться руйнувати те, що вже існує. Тому пропоную стару будівлю вокзалу відновити, реконструювати, реставрувати і добудувати до неї нові об’єкти, які разом утворять повноцінний, великий та багатофункціональний залізничний вокзал для бучанців».
Отож, за проектом молодого архітектора, спорудження нового приміщення вокзалу передбачає збереження історичного зовнішнього вигляду будівлі, – що є дуже важливо. Адже, дійсно, бучанський вокзал для мешканців міста – це його історія, і будівлю обов’язково необхідно зберегти та ставитись до місцевої реліквії по-особливому, дбайливо.
У процесі реконструкції фасад старої станції буде повністю реставровуватися, дерев’яну кроквяну конструкцію запропоновано замінити металевою і замінити покриття даху. За задумом, родзинкою оновленого вокзалу стануть два вітражних вікна, які забезпечуватимуть інсоляцію пасажирського залу та залу очікування, що на другому поверсі. Для зручності пасажирів кількість кас збільшать, заплановано більший пасажирський зал. Громадські туалети знаходитимуться в середині приміщення. Будівлю необхідно облаштувати сучасними інженерними системами вентиляції і кондиціонування, автоматизації та пожежної безпеки, вона матиме власну котельню. Привокзальну територію – повністю реконструювати та благоустроїти сквером з альтанкою. Перед головним фасадом можна установити вказівний знак. До службової частини, яка має окремих два входи, а також до головного входу і до адміністративної частини приміщення організують під’їзди та окремі стоянки для відвідувачів та працівників вокзалу, автобусів й таксі.
Така реконструкція станції «Буча» під сучасний вокзал зі збереженням історичних мотивів зовнішнього вигляду є важливим і обґрунтованим кроком. Розширення функціональних можливостей та покращення умов надання залізничних послуг бучанської станції є особливо актуальним рішенням напередодні проведення Євро-2012, оскільки Буча – одне із міст обслуговування чемпіонату з футболу. А маючи багатофункціональний вокзал, це дасть змогу не лише надавати якісні послуги та умови європейського стандарту, а й допоможе підвищити економічний рівень розвитку нашого міста.
Користуватися послугами місцевої залізниці зручно та набагато швидше й дешевше, порівняно з іншими засобами пересування. У зв’язку зі стрімким розвитком міста, його інфраструктури, зростанням кількості населення, відповідно, постійно зростає потік пасажирів. Щодня залізничному транспорту надають перевагу близько 70 відсотків місцевих жителів, тож і якість функціонування Південно-Західної залізниці повинна відповідати сучасним вимогам.
Проте й нині існує чимало недоліків у наданні послуг залізничного вокзалу міста. Привокзальна територія не впорядкована належним чином. Ще й досі немає стоянок для автобусів, сучасних громадських туалетів. Приміщення будівлі вокзалу замале для обслуговування бучанців. Дуже часто від працівників станції тяжко отримати чітку довідкову інформацію. Тому є необхідність створення комфортних умов як для користувачів залізницею, так і для його працівників.
Залізнична станція «Буча» – обличчя міста, і яким воно буде – жителям та керівництву міста не байдуже! Тому над «слабкими», проблемними місцями постійно працюють служби Бучанської міської ради. Головне ж завдання, реконструкції залізничного вокзалу та планування облаштування території побіля нього задля підвищення комфортності, модернізації, якісних змін у роботі міського вокзалу, лягає на архітекторів міста Бучі.
До речі, проблемами нашого міста, а саме їхнім усуненням, переймаються й поза межами Бучі. Так, Валентина Ткаченко, головний архітектор м. Бучі, співпрацюючи з Андрієм Вишинським, доцентом кафедри Київського Національного університету архітектури й будівництва, запропонувала студентам вищого навчального закладу розробляти реальні проекти на бучанській території з можливою подальшою їхньою реалізацією. Така можливість зацікавила студентів. За відповідальну й непросту роботу над проектом реконструкції залізничного вокзалу м. Бучі по вулиці Жовтневій взялася одна з кращих студенток – Вікторія Рижик.
«Вікторія п’ятий рік навчається на факультеті архітектури, старанна студентка, відмінниця, має архітектурні здібності й навички. Для дипломної роботи бакалавра обрала тему реконструкції залізничного вокзалу міста Бучі. До завдання поставилася відповідально й, спланувавши проект та зробивши гарний макет, справилася з ним на відмінно. Сподіваємося, її проект буде втіленим», – зазначив наставник студентки Андрій Леонардович.
Якою ж буде залізнична станція «Буча»?
За проектом реконструкції залізничного бучанського вокзалу студентки Вікторії Рижик, передбачено перепланування станції «Буча» з інженерним забезпеченням, комплексним благоустроєм та озелененням території. До існуючої будівлі, яка раніше виконувала усі необхідні функції для життєдіяльності роботи станції, заплановано прибудувати новобудову. Стара частина виконуватиме роль адмінприміщення, а в новій розташовуватимуться зони очікування, дозвілля та розваг, білетні каси, зона загального обслуговування та службові приміщення.
«Знаючи, що Буча – місто, яке нині стрімко розвивається і розбудовується, основною метою реконструкції було розробити за сучасними вимогами проект нового повноцінного вокзалу, який би міг обслуговувати значну кількість пасажирів і відповідати новим стандартам, – розповіла Вікторія. – Але й не хочеться руйнувати те, що вже існує. Тому пропоную стару будівлю вокзалу відновити, реконструювати, реставрувати і добудувати до неї нові об’єкти, які разом утворять повноцінний, великий та багатофункціональний залізничний вокзал для бучанців».
Отож, за проектом молодого архітектора, спорудження нового приміщення вокзалу передбачає збереження історичного зовнішнього вигляду будівлі, – що є дуже важливо. Адже, дійсно, бучанський вокзал для мешканців міста – це його історія, і будівлю обов’язково необхідно зберегти та ставитись до місцевої реліквії по-особливому, дбайливо.
У процесі реконструкції фасад старої станції буде повністю реставровуватися, дерев’яну кроквяну конструкцію запропоновано замінити металевою і замінити покриття даху. За задумом, родзинкою оновленого вокзалу стануть два вітражних вікна, які забезпечуватимуть інсоляцію пасажирського залу та залу очікування, що на другому поверсі. Для зручності пасажирів кількість кас збільшать, заплановано більший пасажирський зал. Громадські туалети знаходитимуться в середині приміщення. Будівлю необхідно облаштувати сучасними інженерними системами вентиляції і кондиціонування, автоматизації та пожежної безпеки, вона матиме власну котельню. Привокзальну територію – повністю реконструювати та благоустроїти сквером з альтанкою. Перед головним фасадом можна установити вказівний знак. До службової частини, яка має окремих два входи, а також до головного входу і до адміністративної частини приміщення організують під’їзди та окремі стоянки для відвідувачів та працівників вокзалу, автобусів й таксі.
Така реконструкція станції «Буча» під сучасний вокзал зі збереженням історичних мотивів зовнішнього вигляду є важливим і обґрунтованим кроком. Розширення функціональних можливостей та покращення умов надання залізничних послуг бучанської станції є особливо актуальним рішенням напередодні проведення Євро-2012, оскільки Буча – одне із міст обслуговування чемпіонату з футболу. А маючи багатофункціональний вокзал, це дасть змогу не лише надавати якісні послуги та умови європейського стандарту, а й допоможе підвищити економічний рівень розвитку нашого міста.
Наскільки проект реконструкції залізничного вокзалу м. Буча Вікторії Рижик є альтернативним та чи буде він реалізований, запитали у головного архітектора Бучанської міської ради Валентини Ткаченко:
– Пропозиціям даного проекту необхідно надати належне. Вирішення питання реконструкції залізничного вокзалу в рамках дипломного проекту подано достатньо змістовно і виконано з урахуванням розвитку міста.
В той же час, хочу зауважити, що вищевказана пропозиція може бути розглянута, як один з варіантів, який при деяких уточненнях має право на існування.
– Пропозиціям даного проекту необхідно надати належне. Вирішення питання реконструкції залізничного вокзалу в рамках дипломного проекту подано достатньо змістовно і виконано з урахуванням розвитку міста.
В той же час, хочу зауважити, що вищевказана пропозиція може бути розглянута, як один з варіантів, який при деяких уточненнях має право на існування.